En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Snart dags för måndag....Igen!

Publicerad 2009-08-30 19:42:11 i Allmänt

Jaha ni, vad har hänt under den senaste tiden.. Har ju inte upptaderat så värst.
Som sagt, jag är ju på en ny avdelning på jobbet.. Det går bra, har kommit in bra i alla nya rutiner m.m, är ju trotts allt lite andra rutiner på en småbarnsavdelning mot en storbarn. Men det går bra. Håller även på med min andra inskolning nu. Den första gick hur bra som helst. Precis som en inskolning ska gå. Inga tårar och tandagnissel när mamma gick. Gick smärtfritt, och även nu när han varit en hel vecka som vanligt. Kanon!
Lite värre med den nya inskolningen. Sista veckan nu i veckan, så vi får se.

Imorgon har vi iallafall studiedag, skriva verksamhetsplan.. Yippie, eller inte. Kanske inte det roligaste jag vet, men måste ju göras det också.

Annars då, jo har varit hos Moster och Leif för lite mat och vin.. Trevligt, var ju ett tag sen.
För övrigt har jag fortsatt att måla klart i köket. Började ju för ett tag sen men har inte blivit klar, sommaren kom och resandet tog överhanden. Men nu är jag igång igen, inte mkt kvar och bra blir det.


Förra veckan hade vi personalfest också.. Hahaha för sköna människor jag jobbar..
Jag och Carina började driva med alla att vi skulle ha ett "hatt" tema, alla skulle alltså bära hatt. Vilket från början bara var larv från oss men som sen gick över i allvar så alla bar sedan hatt :) 
Eva fixade också egentillverkade cigaretter som vi skulle använda under kvällen.. De blev en succé.
Vi grillade och hade huuuuuur mkt mat som helst. Såå gott och sååå mätta..
God dryck och sjuhelvetes mkt skratt.. Går lixom inte att undvika med dessa människor.

Jag med min hatt.. Alla tyckte att jag såg ut som en kinesisk risplockare :)


Lägg här märket till träcigaretterna som Eva har gjort. Med självlysande färg och glitter. 
Men bäst är nog den som persson har i bakgrunden. En ickeaskad cigarett som även är filad så att den ska se ur som en riktigt. 
Dessa satt vi mer eller mindre med hela kvällen...Hahahaha!


Carina in action!

Tack "tanter"för en mkt trevlig kväll.. Ni är guld!!




Nu i fredags var det ju kristallen på tv, där programledare, program m.m får priser.. Kul att Carina Berg fick, är det bara jag som tycker hon är grym..?
Sååå skön är hon, och så duktig!



Och så gårdagen då, var ju ute vid längbro och tände ljus för M. 
Åkte sen hem för att ta en dusch och sen fixa sig för kvällens kräftskiva.. 
Sååååååååå himla gott med färska kräftor, är inte mkt som slår det. Var även en västerbottenpaj med kantareller, räkor, revbensspjäll, grönsaker,öl, snaps och senare blev det cheesecake med hallon kaffe, likör.. Och avslutningsvis lite vin.. 
Mkt trevligt och var inte hemma förens efter 2. Tack för en fantastisk kväll!



Nehe ni, dags att avrunda här nu va... Blev ganska långt, får väl hoppas att nån har orkat läsa det här.
Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, tänkte jag ha iallafall. 


Oh, plippa till i mobilen, sms från Mr..... Förgyllde min kväll, glad blev jag!


Tjingeling.....





 

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2009-08-31 19:15:32

Så jättelångt var inte inlägget. Blir ju lätt att man bara skriver och skriver.. Jag undrar hur många som faktiskt läser hela min inlägg, hehe.



Och Mr är Mr. Turkey antar jag?

Postat av: Annica

Publicerad 2009-08-31 19:40:27

Coola cigaretter :) Vem fick du sms från? ;)

Postat av: Madde

Publicerad 2009-09-01 12:57:53

Haha jag visste att det var han Mr ;) (för jag antar att det var det du svarade på "Hmm, det är nog så" eller vad du skrev) Ska ni tillbaka nästa år?



Jo jag har pratat med Lisa om lördag och Emma.. Emma sa att hon förmodligen inte kunde. Lisa sa att hon skulle på släktkalas, de skulle ha middag och så, men hon sa att det förmodligen inte behövde bli så sent, så hon skulle ringa när de var klara. Sofia (eller snarare Linn) undrade om vi ville komma på Linn och Steves inflyttningsfest. Vad tycker du? Vi kan ju höras på tele eller msn kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela