En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Tungt nu!

Publicerad 2009-12-11 19:49:15 i Allmänt

Ja ni, blev inget inlägg som lovat, men ska försköka få ner lite nu..

I lördags var jag ju i stockholm med ett par jobbarkompisar. Åkte härifrån vid åtta och var framme runt kvart över tio i stockholm och gick då av vid skansen.
Började med en fika på ett mysigt litet café mittemot skansen innan vi besökte skansen.
Var kanske inte jätte mycket att ha kanske men ändå lite mysigt att gå där. Köpte en mössa, ett par örhängen, och tre ostar. Alltid någe. Bestämde oss efter ett tag att åka och göra stan. Gick runt ett tag och kikade in i lite affärer innan det var dags för mat. Hungriga var vi. Stannade vi ett ställe vid namn "lilla london". God mat och vin till det. Mums!
Fortsatte sen en runda på stan innan det var dags för hemfärd. Fick med mig ytterligare ett linne och hårspännen dessutom.

Vi hade turen att få platserna längst bak där det var precis 5 platser. De som satt framför oss var nog inte lika glada över att ha oss där bak.
Vi dukade iallafall upp med vin, choklad och nötter och jävlar vad vi skratta. Det var helt sjukt. Haha!
Hela dagen var oerhört lyckad och innehöll oerhört mycket skratt. Hade en aning ont i magen. Sköna brudar!


Var bra julstämmning iallafall.. Haha snygga Carina ville vara med på bild. Haha hur fan ser hon ut..:)


Röda mattan utrullad för oss. Det var Marie nöjd över.

Såg för övrigt en kändis också. Det ni..
Alex Schulman... med familj.


Veckan som har varit vill jag helst glömma.
Alltså jag ka inte minnas när vi var full bemanning, tror inte vi varit det någon gång efter semestern. Suck...!
Vilket då blir att vi andra får jobba arslet av oss. Började med i söndags, Kristina ringer och säger att hon är sjuk. Okej, tänker jag.. Heja heja. Jag och Marie får klara förmiddagen själva, Eva börjar inte förens halv elva.
Kom sen på att vi hade en inskolning också. Fan.. Men gick hyffsat ändå tycker jag. Veckan fortsätter i detsamma, Kristina borta och en hel del pusslande med personal, tider och jag vet inte vad.
Onsdagen jobbade jag sent, som vanligt för att sedan bege mig upp på stan och gå på julkonsert. Mysigt. En stunds avslappnande mitt i all stress.

Dags att hämta andan ytterligare ett snäpp med tanke på torsdagens komma skall med tanke på att då skulle jcg och Eva få vara ensamma hela dagen plus att vi då hade en inskolning och självklart vill man att det ska gå så bra som möjligt, man vill inte visa sig stressad och man vill visa ett proffsigt jobb mot både barn och föräldrar. Men aja, dagen gick mot sitt slut. Jag fick jobba över en halvtimme vilket resulterade i att jag fick skjuta på mitt utvecklingssamtal en halvtimme också. Så halv fem sätter jag mig i utv samtal, sådär lagom trött och mör. Kvart över fem var vi klara, puh äntligen skulle jag få gå hem.

Kommer till jobbet idag, ganska så lugnt till en början. Eva sitter i 2 utv samtal och efter det ringer det från sonens skola. Jahapp, det var det. Hon åker hem och vårdar sjukt barn.
Nej inte idag, men vad ska man göra.
Inte nog med det så var det ju dags för lucia kl 15 och 1000 saker att fixa med det. Brygga kaffe, lägga upp pepparkakor, skära kaffebrödslängder, ta fram muggar m.m, möblera om för att samtidigt väcka trötta små kottar, byta blöjor, byta deras kläder till lussekläder. Jag blir matt!!!

Ville för ett tag bara sätta mig ner och böla. FYFAN vad trött jag är på det här. Jag orkar fan inte. Nog för att det kan vara tuffa dagar ibland, men alltså tuffa veckor, månader gör mig en aning less. Jag känner mig som en dålig människa, känns som jag inte gör det jobb jag ska även fast jag gör det dubbelt upp hela tiden.
Saken blir ju inte lättare när jag vill att allt ska flyta på, jag vill ha stenkoll och ordning på ALLT! Annars är det ytterligare ett stressmoment.

Just nu mår jag inte alls bra. Usch!
Förstår ni att jag längtar efter lite ledighet!?


Ikväll ska jag iallafall följa idolfinalen, och vinner inte Erik vet jag inte vad jag tar mig till. Inte en till motgång. Så fan heller.

Imorgon ska jag hem till Jenny och rensa tankarna lite. Mysigt!
Träffa mina små hjärtan!





Tog förresten svinsprutan i Tisdags. Äntligen.....
Har haft en aning ont i armen, men trodde det skulle bli värre. Nu är det gjort iallafall.



Nu lägger jag ner...

Nu hejar vi alla fram Erik!



Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2009-12-12 10:31:52

Men Emmapemma, du får ta och försöka andas lite nu va.. Tror att alla föräldrar förstår om du inte har hunnit skära upp kaffelängderna, de vet säkert hur man hanterar en kniv och kan säkert förse sig själva.. Du får helt enkelt komma på the i3-spa nån kväll. En hink med varmvatten till fötterna och en jäkla massa popcorn =)

Postat av: Annica

Publicerad 2009-12-12 15:55:11

Usch det låter inte alls bra du! Hoppas du får vila upp dig snart. Erik vann YES!! kram på dig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela