En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Julen.

Publicerad 2009-12-27 18:52:57 i Allmänt

Ska försöka ge mig på att uppdatera en aning, med tanke på att jag varit fruktansvärt dålig på det.

Hmm förra helgen fick det bli en massa förberedelser inför julen. Slog in julklappar och bakade julgodis.
Lördagen spenderades på stan för den sista shoppingen. Blev en tidig öl faktiskt på clarionhotel, inga fel, inga fel. Gick en stund till på stan för att sedan ta sig en matbit. Fick då bli Jensens, det var länge sen jag var där. Det var gott!

Kvällen avslutade sen på bishop faktiskt. Inte var dag man är där lixom.
Fick inte ett lika bra sms av Karolina. Fick en smärre chock! Livet är så grymt, så det finns inte. Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur hon kan ta sig igenom detta. Men jag vet... Hon är stark! ♥



Förra veckan på jobbet var.. hmm ja, konstig på nåt sätt. Ingen ork fanns kvar och det enda som fanns i tankarna var ju det här.
Men till slut var de 3 dagarna förbi och jag kunde äntligen se fram emot en skapligt lång ledighet. Vet att du också gjorde det Karolina... Och så händer det här.

Granen blev klädd och tittade faktiskt på uppesittarkväll med Lotta Engberg. Satt där med en bingolott i högsta hugg, men inte fan vann jag något inte. Men men.. Hör på nåt sätt till, det där med uppesittarkväll.


Julafton var kommen. Allt har gått så fruktansvärt fort. Det var ju nyss sommar för sjutton..
Men men, var hemma hos J&M och firade. Väldigt lugnt men ändå så mysigt.
Fint att ha de närmaste så nära. Man tänker lixom en extra gång på det när man ser hur snabbt någon kan slitas bort från en. Från en dag till en annan.

Juldagen var som vanligt hemma hos Mormor och Morfar. Mormor fyller ju år då, så det har blivit som en tradition att vi träffas där på juldagen, alla tillsammans. Kusiner och hela högen.
Var nära att det inte skulle bli av i år. Meeen vad glad jag blev att det faktiskt blev det. Det hör Julen till på ett sätt och vi har alltid så fruktansvärt roligt och trevligt ihop. Tack kära mormor och morfar för att ni bestämde er till slut att ha det ytterligare ett år!


Julen är redan över och fort har det gått. Snart sommar igen.. :)
Hoppas alla har haft en bra jul och är nöjda med alla sina klappar. Det är jag iallafall.
Fick mest p-kort men var ju det jag önskade mig så jag är nöjd!

Slänger in lite bilder nu också. Kan vara trevligt efter en massa text.


J&M:s fina gran med en del av klapparna.


Den fina julbordet som innehöll ALLT från köttbullar, sill, lax, öl, snaps. Ja allt gott!


Mor och dotter.


Barnbarn och Mormor


Magnus letar febrilt efter de sista dropparna ut glöggen.


Linda avnjuter pepparkaka och mögelost.


Vi hade sån tur att tomten hittade dit också.


Ida var nu nöjd när hon såg vad som fanns i detta paket efter att har
släppt kommentaren "jag får ju inga leksaker" då hon
hade öppnat det ena mjuka paketet efter det andra. Inte ett barns favorit kanske :)
Men nöjd blev hon till slut iallafall.


Packet samlat. Jenny ser ut att vara nöjd med klapparna.


Även så var jag.
Kokbok med Per Morberg-Här ska mat lagas vill jag lova.. :)
Presentkort på "spahuset"
Presentkort på "min syster och jag"
Presentkort 4 st på "Ticket" (resa)
En fin tavla med Idas pärlplatta.
Örhängen
Örhängen som Julia hade gjort själv. För gulligt!
En bok "Dotter önskas"


Slänger i en bild på min fina mormor och morfar och mamma från juldagen också.


                                           ♥





Gott Slut och Gott Nytt...
Ta hand om varandra!





Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-12-28 19:51:47

Åh jag vill också ha Pers kokbok :) Man kanske blir bjuden på middag någon gång? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela