En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Vart tog sommaren vägen?

Publicerad 2009-06-03 20:15:55 i Allmänt



Skumt väder idag..Regn ena stunden, sol andra, och en förbannad blåst.. Blääää!
Vill ha tillbaka det varma och fina vädret.
Helgen var uuunderbar. Satt ute länge på kvällarna och bara njöööt. Söndagen spenderades ute vid ässundet för att fira Mamma. Deras räkmacka är gudomlig.
 


I måndags var det ju även då en underbar dag, och dagen till ära så hade vi prickat in sommarfest på jobbet så det kunde ju inte bli så mycket mer lyckat-allt från aktiviteterna och alla glada barn och föräldrar.
Avtackade de barn som ska börja skolan med en smultronplanta-känns lite mer i hjärtat nu än de 2 tidigare åren att lämna dessa barn. Jag har ju trotts allt jobbat med dessa barn en längre tid. Knytit speciella band till de.Mycket goa grabbar hela bunten. (Var för övrigt med dom till skolan och hälsade på förra veckan, vilket var väldigt kul. Kul att se att mycket faktiskt va sig likt sen man själv gick där. Haha. )

Fick förresten mycket fina presenter av föräldrarna på sommarfesten, som tack för detta år.


En picknickfilt, en lite kylväska med en cider och ett glas i plus lite knep och knåp.
Med följande text på:
Vi ser gärna att personalen på Bergagård håller intellektet i trim under semestern.
Här är några klurigheter som får pannan att vecka sig.
De är som gjorda för att lösa på en filt i solen.

Mot lämplig ersättning kan vi tänka oss att lämna ut rätta lösningen.

En kul grej tycker jag!

Jaha snart är även denna vecka till ända, fan vad fort veckorna går. Snart semester. Ska bli skönt!
Har en hiiiimla massa att göra innan bara. Almenackan på jobbet är knökarfull, att öppna kalender och se allt som ska göras får mig att vilja stänga igen den igen.
Allt, från utflykter, samtal med förskoleklassfröknar, påhälningar på skolan, riskinventeringar, fika hemma hos barn, barnens pärmar som ska göras klart, utvecklingssamtal, med mera, med mera.. Gaaah galet mycket, plus att på allt så går vi kort om personal.. Jo man tackar.

Igår orkade jag att palla mig iväg för vibb iallafall, skööönt.

Nu är det dags för maat, hungrig som bara den...


Ja just jag, idag fick jag en present av ett par föräldrar.Det var ett tack för att dom har ringt mig några gånger när dom glömt viktiga saker och frågat om jag har kunnat åkt dit och låst upp till dom. Vilket inte har varit några konstigheter för min del eftersom jag bor så nära men de ville ändå ge mig något.
Det blev jag glad över!



Tjingeling!






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela