En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Tisdag!

Publicerad 2009-10-27 19:06:50 i Allmänt

Lördagens loppis gick mycket bra.. Bättre än jag trodde faktiskt. Så pengarna sparar vi nu till en ullaredsresa. Skooojigt! Jag har ju aldrig varit där.

Stod på loppise mellan 10-16, tiden gick faktiskt ganska fort eftersom det var sjukt mkt folk nästan hela tiden. Var väl sista timmen det var ganska segt.
Men efter kl 16 blev det att packa ihop och bege sig hem för en dusch och sen ta sig vidare till syster.
Blev bjuden på mat och vin, mm mums. Dom är så himla duktiga på att laga mat så det är helt galet. Förätten var gudomlig, min favorit!
Varmrätten var något nytt Magnus hade hittat. Var kantareller ihoplindade i pastaplattor, kycklingfile, bacon och ruccola.. Det var så galet gott.









Mätt som vanligt efter man ha varit där.
Var hemma vid 02.45 och det bästa då var ju att man skulle ställa tillbaka klockan en timme.Ah, tackar vi för.

Igår var det studiedag på jobbet.
Första delen av dagen var vi i conventum. Föreläsning med Petri Partanen om "Från vygotskij till lärande samtal" Var verkligen jättebra.
Efter föreläsningen som pågick i ca 4tim var det dags för lunch på conventum. Helt ok!

Sen var det bara fortsätta att jobba. Hade diskussionsfrågor vi skulle göra tillsammans. Karro från jobbet hade kollat med Rosalis och vi fick sitta där på övervåningen-ostört och jobba. Kanon!
Gick jätte bra och var en av de bästa studiedagarna måste jag säga.


Idag var det ju dags att komma tillbaka till jobbet. Hästlov är vad det är men inget som märks på våran avd kan jag säga. Och absolut inte idag. Usch, vilken dag. Ville bara hem.
Är iallafall lite barn på fredag. Skööönt.


Var och shoppade lite idag tillsammans med mamma. Först blev det IKEA där det inhandlades diverse nödvändigheter ljus, batterier m.m och sen åkte vi till det nya rusta som ligger där. Fint..
Sen hoppade vi in på mariberg och av någon konstig anledning kom jag ut med en påse från gina.. Hmmm. ;)



Nej, nu blir det lite tv och mat.

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela