En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Lurad så in i bänken!!

Publicerad 2010-04-07 20:20:07 i Allmänt

Ja, i måndags var det ju innebandy. Hela dagen!
Och vilken dag sen då.... Började med ÖSK damer som spelade sin sista kvalmatch till elitserien mot Karlstad. Vinst med 3-1 och de blev därmed uppflyttade till Elitserien. Underbart!!!

Senare var det dags för herrarna. Även här ÖSK. De spelade också sin sista kvalmatch till allsvenskan mot Malmö och vann till slut med, ja vad blev det nu då.. 8-4 eller 9-4. Eh va fan, vann gjorde dom iallafall och spelar kommande säsong i Allsvenskan.

Grattis till de båda!!




Slänger upp en bild på Julia och Ida efter att jag fixat dom. Fina tjejer!


Senare på påskafton begav vi oss hem till J&M för lite påskfika.
Fick inte bara ett påskägg+resepresentkort utan även en flaska vin för att jag gått klart kursen..
Tack fina syster!

Vinkännare som jag är tror jag stenhårt på att denna är god..




Jaha nehe, jag ska väl kanske ge mig på en förklaring till aprilskämtet jag blev utsatt för på jobbet 1 april(såklart).
Snacka om att jag åkte dit så det bara vissla om det.... Haha!

Började alltså med att telefonen ringer inne på våran avd. Marie svarar och ger sedan telefonen till mig och säger. 
-Det är till dig. (Hon är dessutom helt oventandes om detta)
Jaha tänker jag och svarar lite trevlig..
-Ja, det var Emma. 
-Ja, hej. Mitt namn är Anna Levin och ringer från nerikes allehandla och har fått in ett tips om att ni har en vattenläcka på er förskola. Så nu undrar jag om jag kan komma till er och göra ett repotage?
Vid detta ögonblick börjar jag smått fundera varför i hela friden frågade hon efter mig? Hur vet hon vem jag är och att jag jobbar där, att jag heter Emma?
-Du det måste jag kolla med dom andra här för det kan jag inte svara på.
Jag går då ut till de andra som sitter samlade. Jag säger som det är och undrar vad jag ska göra?
Dom säger då att jag ska fråga hur hon har fått denna information om läckan och sen att vi måste kontakta vår chef för att kolla om detta är ok.
(Värt att notera är att hela bunten då visste om detta skämt när jag kommer ut där.. Haha, hur fan kunde dom hålla sig? )
Jag går in på kontoret och frågar då denna "Anna" hur hon fått denna iformation?
-Jo, det var en förälder från nån avdelning röd, tror jag den heter...
-Ja, okej men nu är det så att jag måste ringa vår chef och kolla om detta är okej, kan jag ringa tillbaka till dig senare?
-Ja, visst. Ta mitt nummer. 181920.
-Oj det var ett lätt nummer haha, Jag återkommer till dig under dagen.......

När jag sedan lagt på börjar tankarna snurra. Åh, nej. Fan om dom kommer hit, måste jag stå och prata då? Såg framför mig morgondagens NA med en sliten bild på mig där jag uttalat mig helt galet. Haha!
Straxt efter kommer min kära kollega Eva och skriker APRIL, APRIL.....
Oj, vilken lättnad och ett galet skratt bryter ut. Är imponerad av hur hon förvrängde rösten och hur hon kunde hålla sig. Hon hade dessutom straxt innan hon lurat mig även lurat en annan på jobbet med samma skämt. Vi blev galet blåsta båda två.

Ja, vad är det man brukar säga......? Hämden är ljuv!!! Jag är inte den som är den.....




Skönt med kort vecka igen. Redan onsdag vilket gillas skarpt. Har varit ganska lungt tis, ons. Hyffsat mkt barn men ändå ganska lugna.
Igår var jag, mamma och Linda hemma hos Stålnackes. Sossan var hemma på besök.
Mycket trevligt, med gaaalet mkt och god mat. Mysigt att träffa Soss igen också såklart.
Tack för återigen en lyckad kväll tillsammans med er!!!!









Nu, vet jag hur den ska se ut, vart den ska sitta... Bara att beställa tid!!
Jag är redo!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-04-11 21:45:14

Det var jätte myusigt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela