En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Galen vecka!

Publicerad 2010-02-12 19:14:57 i Allmänt

Nu är det äntligen helg.. Den här veckan vill jag helst inte uppleva igen... TACK!
Pluggade ju som sagt mån, tis. Gick väl mindre bra, motivationen var inte med mig nu heller... Hmm. Men en del fick jag väl gjort iallafall.
Väl tillbaka på jobbet i onsdags. Hade tänkt att njuta av en skön sovmorgon, började ju 9.30.. Men icke, 7.30 ringde telefonen. K själv på avdelningen.. Magsjuka härjade.....
Jag, upp fort som faen och kvart över åtta infann jag mig på jobbet(och då hade jag även varit ute med cålle). Jag och K ensamma med 13 barn :S.
Alla, precis alla barn passade även på att jävlas lite extra med oss när det var dags att sova. Herregud, mitt tålamod var inte längre än en millimeter till slut. Men somnade, det gjorde dom efter många "Lägg dig ner, sluta sparka i väggen, sluta prata, tyst, nej, kom tillbaka, LIGG.. Med mera.. Torkar svetten i pannan.. 
Ingen rast, satt tillsammans med Eva och började knåpa ihop arbetet till skolan som skulle in på fredagen.
Fortsatt småfix efter stängning, hemma vid 19.

Torsdag.... Hade lyckligtvis lyckats mixtra ihop timmar så det skulle precis lösa sig.. K ringer.. Blir hemma för VAB.. Jaha.. Dåså! Ska man skratta eller gråta.?Straxt efter ringer Eva, va sjuk och det var hon som skulle skriva rent vårt arbete till skolan.. Orkade inte det, så fick bli jag och Carina. Började med det på rasten och fick sen stanna kvar efter jobbet för att sitta med det.. Hemma 19.30 ca....

Idag, fredag.. Sista dan. Jag själv på avdelningen, men tack Hanna för att du kunde komma och ställa upp. Tur att några var lediga, en sjuk. Hade 10 barn.
Jag lyckades söva alla 10... Stjärna i kanten till mig. De insåg nog att det var ingen idé att jävlas med mig. Hehe!
Fullt ös på em då det var tomt på personal på gröna efter kl15 (för jag menar, det var inte bara på våran avdelning det saknades folk.. Nej nej. Fattades 2 på gröna med. :) Ja kul nästan jäm. )så vi och röda fick ta över alla deras barn.. Men det gick det med. Slutade halv fem, och idag stannade jag inte kvar.. Ville bara hem, HEM!

Har suttit ett tag nu med arbetet till skolan, (ett annat, utöver det vi gjorde igår) någorlunda klart. Skriver det sista imorn fm och skickar in det. Arbetet vi skrev igår skickades in idag.




Så imorn mina vänner ska jag njuta.. En galen vecka!
Och imorn blir det äntligen Iiiinnndddiiigggoooo.. Så himla länge sen jag var där. Ska det bli gott? Skojar ni.. Sååå där!



Ha en trevlig helg hurru ni..För det ska banne mig jag ha!


På söndag äre alla ♥s dag..Om ni missat de menar jag.!

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2010-02-14 15:55:44

Haha du älskar verkligen Indigo ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela