En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Året VAR 2009 del 2

Publicerad 2010-01-06 19:24:37 i Allmänt

Ja och nu var det äntligen semester. 4 veckors ledighet att se fram emot. Jag började ledigheten med att dra iväg på en 2 veckors semester i Turkiet-Side tillsammans med Linda.
Fantastiskt!

  


Riktigt roligt att träffa alla från året innan, mycket sol, god mat- var dock alldeles för varmt för att äta men hade vår favvo iallafall. Sunshine! Goa människor, efes, strandpromenader, shopping. Jag älskart!
Efter att återigen absolut inta vilja åka hem så var det ett ont måste.


Väl hemma blev det att tvätta och packa om för att åka till västkusten. Inga fel alls.
Inge vidare väder den första veckan, jag åkte hem för att jobba 2 dagar och sen begav jag och mamma oss tillbaka till Jenny, Magnus och barnen. Det bästa vi kunde göra. Vilket väder vi fick.
Västkusten på sommaren, vad slår det?
  



Under tiden där var många tankar hlos dig Mårten. 1 år hade gått.
Ofattbart!


 
Hemma igen och det var dags för arbete.
Jag började arbeta på en ny avdelning, många känslor inför det. Spännade, intressant med nytt, men ändå en saknad av "mina" barn på gröna.
Men kom snabbt in i det nya och det funkade bra. Fullt upp med inskolningar under en längre tid och tog sin tid att "jobba in mig" i det, men nu känns det som man aldrig varit någon annanstans.

Ny termin och det var dags för personalfest med Hatt-Tema och hemmagjorda cigaretter :) hemma hos Marie.
Grillade och satt ute hela kvällen. Otroligt mycket skratt, helt fantastiska arbetskamrater!!
  
Lägg märke till cigaretterna som Eva har gjort alldeles själv. Imponerad!


Hade en kräftskiva hemma hos J&M. Smarrigt!
 


Jag och Madde hade en förfest hemma hos henne innan vi hade tänkt att dra vidare på fest, men kom inte så långt. Blev kvar hos Madde och gick därefter direkt ut.


 


Vi är nu inne i September och Jag, Mamma och Linda är ute och äter med Babsan och Soss.
Gissa vart... Ja Indigo. Jätte trevligt. Inte träffats på länge så det fanns mycket att prata om vill jag lova. En hellyckad kväll med såklart god mat, gott vin, och ett trevligt sällskap.


Ida fyller hela 4 år. Min lilla skrutta.





Kom en period vi kollade en hel del på innebandy här också. Nu var det dock länge sen.


Åkte räkbåten tillsammans med mamma, Jenny,Magnus, Cathrine, Leif och Linda.
Vilken kväll!!
 




Inne i Oktober och vi firade Magnus och Julia. Min stora skrutt nu 9 år.
Magnus blev lite äldre..



Efter firandet av Julia och Magnus bar det av hem till Sofia för att fira henne och Lisa som skulle fylla 22 år.
Det firade vi genom att ha sexparty.
  


I oktober var det även dags för Ladies Night på Conventum.
Innan blev det mat och vin på... ja indigo.
 


November var snabbt kommen, herregud var ju nyss sommar.
Mormor och Morfar firade 60 år i bröllopsdag. Det firade på Danska Krogen tillsammans med nära och kära för att sedan gå hem till mormot och morfar eftet det för Kaffe och tårta, vin, öl och en massa prat och skratt och minnen.
 





Moster blev allvarligt sjuk.. En jobbig period som pendlade väldigt upp och ner.
Slutade till slut bra...


December kommen och snart jul..
Hade Julbak med brudarna. Emma,Lisa och Madde.


Åkte till stockholm tillsammans med Marie,Carina, Eva och Anna-Karin. Haha vilken dag.
Var länge sen jag skrattade så mycket som då. ♥




Har under året umgåtts en hel del med Syster och Magnus.
Varit där på middag och en massa mys. Ni är guld värda. Vad skulle jag göra utan er!?
Stöttar när det är som värst och man behöver prata ut och gläds då man vill dela med sig av det. Fantastiska.







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela