En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Plugga? Hmm, ja!

Publicerad 2010-01-08 19:26:17 i Allmänt

Kom på att jag glömde att skriva om att jag faktiskt ska börja plugga nu..
Eller ja, iallafall 50%. Ska läsa "Barns språkliga och matematiska utveckling-lek och samspel i förskolan. Vilket ger mig 7,5 högskolepoäng.. Damn it!
Detta läser jag i något som kallas för förskolelyftet och gör det tillsammans med 2 arbetskamrater till. Carina och Eva, mina brudar det..
Ska bli mycket spännande men kommer vara en hel del att läsa.

Det som känns riktigt bra är att man faktiskt kommer att jobba samtidigt som vi pluggar. Det kommer alltså se ut som så att ena veckan är vi hemma och läser 2 dagar och jobbar 3 dagar, medan vi andra veckan läser 3 dagar och sen jobbar 2 dagar. Så man kan ju faktiskt prova vissa saker samtidigt som man läser.. Tror jag man lär sig 10 gånger mer på.


Trodde väl aldrig att efter jag fått fast jobb skulle sätta mig i skolbänken igen. Men nu så, lite mer än 3 år senare så sitter jag där. Jävla plugghäst....:)



Detta kommer förhoppningsvis ge mig arbetsglädjen tillbaka för just nu är den poff, borta!
Allt började en bit in på höstterminen.....Folk tror mig inte riktigt men jag leeed. Fyfan vad jag fick slita ihjäl mig. Personal var sjuk ständigt, och jag som enda person på min avdelning som jobbar 100% så blev det automatiskt att jag fick dra största lasset. (Absolut inte att jag var den enda som var totalt slut, självklart tufft för de andra också, men nu talar jag för mig själv).Extra timmar hit, extra timmar dit. Fix med en massa papper, scheman för oss personal som ständigt var tvunget att ändras på då vi var kort om personal, data, m.m. Den som tror att vårt arbete bara går ut på att vara pedagogiska med barnen har så fel, så fel. Dom skulle vara veta. Skulle lätt kunna byta en vecka eller två med dom.

Sista veckorna nu innan jul gick jag på sparenergi.. för fy vad tufft det var. Sur, grinig trött. Psyket palla inte.
"Hej 22 år och klappar redan ihop".

Ledigheten var som en frihet,jag sov mig igenom den kan man säga.......



Nu när man är tillbaka är det väl då man ska komma med nya friska tag, eller?
Jag letar fortfarande efter dom........


Nu är det återigen helg och jag ska njuta innan det drar igång på riktigt på måndag.
Nästa vecka jobbar jag mån-ons. Sen pluggar jag tor-fre och sen även mån-ons veckan därpå..






Oj, blev kanske mer i det här inlägget än vad jag hade tänkt mig..
Men. Ni ska inte tro att jag inte trivs med det jag gör.. Det gör jag absolut, underbara barn, föräldrar, kollegor. Det är det här yrket jag alltid har velat haft och jag hade lyckan att få de precis som jag velat.
Det är bara det att just nu är det en liten motgång... Men så är det väl för alla, eller? Allt kan ju inte vara tipp topp hela tiden och just nu har jag kommit i den där nerförsbacken däremellan tipp topp uppförbackarna.






Jag är snart tillbaka på banan igen.. Tro mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela