En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Helgen försvann lika fort som den kom...

Publicerad 2010-05-24 21:03:25 i Allmänt


som den för det mesta gör just nu känner jag. Slutade tidigt i fredags, åkte hem och tog det lugnt. Varmt ute så fick bli att sitta ute en stund.
Lördagen kommen och med den mkt fint väder och så varmt. Solning stod på schemat innan det var dags för dusch och fix innan dansuppvisning i brunnsparken med Entre´s dansskola där Julia dansar.
Började 18.30 och slutade starxt efter nio, och vilken show sen..
Jösses, vad effektivt och galet bra. Alla åldrar från 5 år upp till 80. Det hela avslutades med MJ medley. Yeah! Vad mer kan man begära lixom.
Hemma straxt innan tio och då fick det följa med en kebabtallrik hem från viktoria. Mumma!
 
MJ-Black or White          Tackar och bockar!


Söndagen försvann även den i ett nafs när mamma frågade om vi inte kunde ta en sväng till Marieberg och för sjutton, det tackar man ju inte nej till.
Men hem kom ett linne, två skjortor/tunikor, en kofta, en ring, ett armband, ett par örhängen, ett par tights och en plånbok.. Ja just ja, ett par skor också... :)




Det blev bra väder idag.. Sicken tur. Sommarfesten genomförd och förhoppningsvis nöjda barn och föräldrar.
Skönt att ha det avklarat. Jag känner men en gnutta stressad över allt som ska göras..... Men hej och hå. Bit ihop Emma..
Hade förresten en riktig hästdag idag. Börjar i vanliga fall 6.20 men idag behövde en komma redan 6.10 vilket betydde att jag infann mig på jobbet straxt efter 6.00... Ja precis, 6.00. Dessa minutrar är ganska heliga så pass tidigt på morgonen.. Sen att jag dessutom visste att jag skulle jobba till ca 19.30 också gjorde inte saken bättre........
13, 5 tim arbetsdag känns en aning segt när man dessutom har ALLA barn och idag var de bedrövliga. Slogs och var osams precis hela tiden..
Behöver ni nån expert på att lösa osämja och slagsmål så säg till vettja...

Men mitt i all denna stress fick jag en merci- chokladask av mamman som var tvungen att lämna tidigt imorse, tackade 100 gånger omför att jag öppnade tidigare, gulliga!
När föräldrar visar sin tacksamhet så kan jag faktiskt ställa upp 10 gånger mer utan besvär, med eller utan choklasask....Så är det!!

Jag är en aning matt och trött nu vill jag lova. (Inte Marie iallafall, fick nyss sms av att hon varit och tränat.. Jadu, det fanns inte ens i mina tankar vill jag lova). Inge skönt att krypa ner!? Öh jo. Men snart ska man upp igen. Öppning imorn igen, med då endast 6.20. Glada miner, glada miner!




Fridens mina vänner..... och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela