En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

20101103

Publicerad 2010-11-03 19:36:39 i Allmänt

Höstlov denna vecka och har faktiskt kännt av lite av det på jobbet.
Vi brukar ha en förmåga av att inte ha så många lediga just då, men jodå..

Startade veckan med studiedag.

Lärardagarna i Örebro






Tre föreläsningar på morgonen i convetum arena.. Lunch och sedan ytterligare två föreläsningar. Men inga uppfyllde mina förväntningar. Trodde det skulle vara så mycket bättre, men icke. Vilket kändes en aning segt med tanke på att dagen gick gaaanska långsamt.
Men något som var kul var att jag träffade min gamla dagmamma-Rosa, världens bästa Rosa. Världens största kram och "men lilla gumman vad länge sen" . Åh vad glad jag blev av att se henne.
Hon bidrog till att min uppväxt blev en aning lättare, vad hade jag gjort utan henne?
Var sen inte hemma förens kvart över fem... Trött!
Igår blev det ytterligare en låååång dag. Jobb till 16, men då utv.samtal till 17, hemma runt 17.20 och idag jobb till 17..
Ska bli skönt att sluta tidigt imorgon....

Fasen alltså, jag förstår att heltidsarbetande mammor och pappor är sura och tvära efter en hel dag på jobbet och sen hem med griniga och trötta barn, laga mat och sen söva dom. Jag skulle aldrig palla, jag är helt slut när jag kommer hem, och alla dessa långa dagar. När hinner de umgås med sina barn?
Ja, de säger jag allt, att jobba mer än 75% när jag får barn, det ska jag då ALDRIG om det inte är ett absolut måste.


FRIDENS!


Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-11-04 13:37:33

Håller med dig! ska bli stay at home mom fan...Dennis får jobba! Det är ju liksom mannens jobb? haha nejdå men absolut jag tänker inte heller jobba mer än vad som är nödvändigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela