En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Kaos!

Publicerad 2010-10-06 19:04:07 i Allmänt

Jag skulle helst vilja lägga mig och sova, just precis NU!!!!!
Veckan startade absolut inte som jag hade önskat, under söndagskvällen ringer K från jobbet och meddelar att hon är sjuk, kommer ej mån. Yes tack för det, måndagkväll väntade föräldramöte som ENDAST hon och jag skulle hålla i. What!? Skulle jag stå där själv nu?
Kommer till jobbet mån morgon, möts av smärre kaos. K sjuk, C sjuk, UB sjuk. Vi bestämmer för att avblåsa mötet, och ingen är gladare än jag.
Jag börjar ringa runt till de tiotal föräldrar som redan lämnat sina barn att det inte blir något, meddelar övriga som kommer och lämnar. Detta fixat och nu tar vi tag i vikariedelen. 3 pers borta plus två som är hemma och pluggar (förskolelyftet). Vi bestämmer oss för 2 vikarier, får veta att vi får en. Börjar pussla med tider på oss som är kvar.

Tisdagmorgon och vikarien som skulle komma är sjuk! Precis vad vi behövde.Eller kanske inte!? 
Alla springer runt som yra höns, fixa med folk och tider fram och tillbaka. Jag vädjar lite snällt till den enda lilla 15 timmars vi har plus en med sjukt syskon att komma och hämta tidigare, jag var själv på min avd på eftermiddagen.
Får veta att samtliga är hemma och är fortsatt sjuka även som idag.
Jag ringer för att se om det möjligen skulle kunna finnas nån vikare nu då.. Nej, inte det!!!!
Humlan ber samtliga av sina 15 timmars (ett antal) att vara hemma som idag, men ändå, K ensam under hela eftermiddagen idag och vi samtliga får slita som några jävla djur för att få det att ens gå ihop.

Allvarligt, vad är det för pedagogisk verksamhet? Ska vi tolerera detta? Och vad fan är det för jävla skitföretag som tagit över det här med vikarier, jag får spel..!!! Allt, precis ALLT hade varit negativt med det.

Jävlar vad långt det vart om det här nu då, det var inte meningen, men nu fick jag ur mig allt. Skönt!
Imorgon ska alla vara tillbaka,underbart. Skönt att sluta tidigt, trodde jag jag. Nej då, föreläsning mellan 13.30-17.00. Nåde dom att den är bra!


Alltså mitt huvud har inte varit helt med, så jag missade totalt ljuspartyt igår hos dig Madde, förlåt. Jag lovade ju att jag skulle höra av mig. Läste din blogg och blev påmind. Sorry!


Julia och Ida har ju dessutom bott här från i måndags tills idag, J&M i tallin för att fira Mange som fyllt 40. Julia var dessutom med mig på en praktikdag igår, kanske inte den bästa dagen men hon gillade det och skötte sig galant!

Usch, vad tråkigt inlägg men det känns en aning bättre nu. Sådeså!
Hej på er.




FRIDENS!!


Kungarna av tylösand ikväll, sjukt program men inget jag får missa :)Hur ska jag orka?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-06 21:02:36

AAH!! Blir helt stressad bara av att läsa om din vecka! Hoppas det lugnar ner sig och att folk kryar på sig snart.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-10-06 23:56:46

Jag har aldrig sett Kungarna av Tylösand. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela