En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Påskhelgen...

Publicerad 2011-04-26 19:47:49 i Allmänt

var helt underbar.
Vilka fantastiska sommardagar det bjöds på, jag tackar innerligt för dom.
Slutade tidigt i torsdags vilket gjorde ledigheten ytterligare lite längre. Var och handlade inför lördagen på fredagen med syster och därefter lite fika cch mys i solen. 
 
Lördagen var lika skön den. Solen sken och jag njöt av ett par timmar i solen innan det blev dags för fix inför kvällen. Linda kom lite tidigare och vi fixade med förrätten och salladen. Övrigt folk kom kring fem, då vi startade kvällen med lite bubbel och sedan förätt som bestod av laxröra med dill och lime. Fina grejer.
Varmrätten bestod av en sjuhelsicke massa grillat. Kött, korv, fylld paprika, champinjoner, sparris, klyftpotatis och sallad.. Jösses vad gott och mätt blev jag.
Efterrätt var min chokladmousse jag gjorde under min halv åtta hos mig kväll. Alltså vit mousse, krossad daim, passionsfrukt och jordgubbar.
Mätt var då bara förnamnet.
   
 Varmrätten var vi för glupska att äta upp så denna bild var den jag hann med.. Efterrätten glömde jag bort helt.. Jaja..

En perfekt dag med guldväder där vi kunde sitta ute och äta både förrätt och efterrätt.. Inte många gånger man har gjort det på en påskafton.

Världens sötaste påskgroda satt och var ganska nöjd.



Under påskdagen och annandagen så var Linda här och vi hjälpte mamma en massa i trädgården, en hel del solning hann vi också med..
Den här ledigheten var precis det jag behövde. Att jag dessutom hann coola ner en aning hela förra veckan då det var mindre barn och sedan få 4 dagars ledigt med en hel del vila. Min kropp eftersökte detta.
Att sedan komma tillbaka idag var inte riktigt jätte kul, men nu är ju redan tisdagen gjord och den var lugn. Varit ute mycket och inte speciellt många barn.
Under eftermiddagen avverkade jag dessutom två utvecklingssamtal. Nu bara 4 kvar.



Skulle dessutom haft halv åtta hos Fia ikväll men blidde tyvärr inget då vi flyttade fram det ytterligare en vecka. Som jag har längtat nu ju. 3 veckor sedan sist. Men den som väntar på nåt gott... Ser fram emot de två som är kvar nu.
Så får glatt äta lite pasta och crabfishsås. Gott det också, men visst hade det suttit fint med en skogshuggarmiddag a´la Fia.



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-27 22:17:40

snaaaart ska du få äta skogshuggare!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela