En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Tillbaka!!

Publicerad 2011-08-07 13:06:50 i Allmänt

Då var jag tillbaka till bloggningen igen då. Har knappt varit hemma på 3 veckor så har inte blivit av att jag hunnit med bloggen, eller kanske jag har gjort, men faktiskt så har jag prioriterat bort den.
Har liksom funnits annat att göra de få dagar jag inte varit på resande fot så att säga.

Men ja, Turkiet då. Ska väl försöka mig på att få ner lite om våra två veckor i Side. Två fantastiska veckor.
Åkte ons den 13/7. Planet lyfte 17.30 från örebro flygplats. Fasen vad bekvämt det är att åka härifrån istället för att hålla på och släpa sig upp till arlanda. Flygresan gick bra och vi var nere snabbare än beräknat. Framme vid hotellet runt 00.30 turkisk tid (+1 tim).

Första dagen, bleka och tråkiga. Då låg vi vid poolen (enda gången faktiskt på två veckor) Älskar att ligga vid havet. Det är utlandet det.
En drink på balkongen innan vi gick till bistro för att äta mat. Gott och dessutom skitkul att träffa både Faruk och Ali igen.

Efter frukost så blev det insmörjningstime innan vi begav oss till beachen för att spendera dagarna.
Sol och bad i massor, vilket var behövligt. Jösses vad varmt det var de första dagarna. Låg på ca 45 grader och fläktade knappt något. En dag när vi kom upp från stranden stod termometern på 37 grader i skuggan och då var klockan halv fem på em. Jorå!
De övriga dagarna fläktade det himla skönt så då kunde man ligga en aning längre i solen innan man behövde doppa sig. Mitt på dan tog vi ett break för lite lunch och en kall öl på strandresturangen som tillhör hotellet innan vi pressade nån timma till innan vi gav upp för dan...

Bra mör kom vi tillbaka till hotellet där det antingen blev en drink vid poolen (Happy Hour mellan 16.00-17.30, så bäst att passa på för sjutton) eller upp och sätta oss på balkongen och ta en drink där innan dusch och fix och mer drinki drinki, tittande på folk och mys.

Ingen stress ut utan satt och tog det lugnt länge på balkongen. När vi väl kom ut blev det oftast någon resturang på stan annars provade vi även på maten på hotellet, mycket gott. Efter sena kvällar ute med shopping och mat kom vi tillbaka till hotellet för antingen en drink vid poolen eller på balkongen.

Bara Linda som förstår detta, så den här är för dig :) Våffel, våffel.

Några av grabbarna. Murat, Obey, Onur och Ali..

En resa har alltid ett tråkigt slut då man är så illa tvungen att åka hem vare sig man vill eller inte.
Tänk så länge man går och längtar och vips så är allt bara över.. Tomt och konstigt. Meen, vilken resa. Allt har varit helt perfekt. En resa med god mat, dryck, sol, bad, avkoppling och fantastiskt trevliga möten. Precis så det ska vara. Vi hade fler planer, dra iväg på utflykt och allt vad det var.. Men nej, det blev aldrig av. Vi bara njöt av lugnet och tog dagen som den kom. Lovely!

Nu är man hemma och redan imorgon är det dags att återgå till vardagen. Jag ser tillbaka på denna resa med ett stort leende och varma minnen av största kvalité från dag 1 till dag 14.

Älskar känslan på flyplatsen, taxfreepåsar på sätena, flygresan.
Spänningen när man anländer till hotellet, provsitter sängen, packar upp och sätter sig på balkongen.
Sand mellan tårna, vågskvalp och paraplydrinkar. Kriget om solstolarna och plaskande skrattande barn.
Frukostbuffé och jakten på en och annan resturang.
Ett evigt springande till supermarket för drycker, chips och allt vad det är. Köpa gårdagens tidning till ockerpriser. Minidisco och varma kvällar med shower och underhållning.
Solnedgångar, spel och goda drycker på balkongen med stjärnhimmel som tak. Glada skratt och ömmande solbrända axlar. Promenade på stan, shopping i butiker och turiststånd.
Handdukar stela av salt, flipflops, flagande näsor och solblekt hår.
Och bara koppla av från vardagens alla måsten.