En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Kvalitetstid i stockholm!

Publicerad 2011-12-15 19:24:03 i Allmänt

Men va fan, nu kom jag efter så där igen. Men skyller på att jag kommit hem sent, eller inte ens varit hemma och att jag då inte hunnit med (prioriterat annat).

I lördags var jag och 5 till från jobbet till stockholm på en så kallad shopping resa. Sen att jag kom hem med typ noll är en annan femma.
Bussen avgick härifrån 7.30, så en tidig lördagmorgon var precis vad det blev. Heja heja!
Men det är tur jag har kollegor som tänker på alla nödvändigheter man behöver så där på morgonkvisten.

Framme runt halv, kvart i tio. Och gick då direkt för lite fika/frukost på kafferepet för att där träffa Camilla som tidigare jobbat hos oss och numer bor och jobbar i stockholm. Trevligt återseende!

Begav oss efter ganska lång tid in mot stan och gick en stund i affärer.. Hmm, nej efter ett tag började det suga i tarmen, och visst var man törstig.
Blev till att hitta någon resturang, hittade en till slut och startade med för vissa en drink och för vissa en öl. Mys och trevliga samtal och skratt.
Sen blev det god mat innan vi begav oss vidare ut på stan.



Hann även bevittna buss efter buss efter buss och allt folk som skulle in på prisutdelningen av nobelpriset. Inte varje dag!

Nej men vad fan, kort därefter var vi törstiga igen. Hittade ett mysigt litet hak där vi avslutade trippen med en öl innan det fantastiskt trevliga resan hem började.
Förstår inte att vi alltid låter mest på dessa resor? Lite vin och tilltugg på resan hem där vi även hann avverka lekar, prat och hiskeligt mycket skratt.

Framme vid fredsgatan runt 20.00 och kvällens kanske roligaste händelse sker. Carina som är sist av bussen spelar lite rolig och stannar på sista trappsteget av bussen, ler och ser så där finnurlig ut som bara hon kan och vinkar glatt åt oss andra som redan gått av. Ja hej hej tänker vi.
Ser då bara en bussdörr sveper förbi hennes ansikte och bussen rullar vidare. Och där inne stod hon!!!!!!
Hon skriker att hon ska av och han öppnar dörren.. Där står vi och hysteriskt skriker av skratt.
Alltså tänk er själva, där står hon lite kaxigt och vinkar, ganska snopet när dörren stängs och bussen åker.
Att han sen öppnade dörren men fortsatte köra så vi fick hjälpa henne av i farten gjorde ju inte saken mindre rolig. Ja herregud.
Men nej då, där var inte kvällen över. Jag och Carina åkte med Marie hem och avslutade som vi hade tänkt endast kvällen där, men blev även natten. "Nej, men det behöver inte bli sent, ni kan ju åka vid halv elva, elva."
Pffth. Halv två ringer vi taxi, rasar ner för trappen och ja gud vet allt.

Meeen, en mycket trevlig dag/kväll tillsammans med fantastiska kollegor. Det här är precis vad man behöver i den annars vanliga vardagen man går i tillsammans annars. Vad hade jag gjort utan er!?

Behöver inte säga att på söndagen gjorde jag inte mycket knop. Sängen var skönast!



Ny vecka var ju sen snabbt kommen och den har som vanligt rullat på i racerfart. Lucia är avklarat och ungarna var fantastiska, riktigt impad. Jag har dessutom avverkat 2 samtal och har nu ett kvar. Har inte varit hemma före halv sex en enda dag denna vecka så lite helg kommer inte sitta fel.


Fan snart är det ju jul också. Vart tog denna höst/vinter vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela