En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Julen 2011 har passerat och snart inväntar vi år 2012.

Publicerad 2011-12-30 17:39:23 i Allmänt

All stress, fix och trix man håller på med innan jul är ju liksom över lika fort som man blinkar.
Nu sitter vi här och dagarna är passerade. Och vad gjorde man av dom? Var det värt allt slit och all stress? Ja, det frågar man väl sig varje år, nästa år är det jag som är klar med klapparna i oktober, klär granen veckor innan, pyntar dagar innan och lagar minimalt med mat.. Hur mkt mat blir det inte över?
Samma visa varje år..
Men vad sjutton, nu är julen passerad och jag kan se tillbaka på den som mycket mysig.
Självaste julafton var kanske lite annorlunda men vadå.. Var till morfar först för att fira lite tillsammans med honom. Missade Kalle för första gången på 24 år, men iår gjorde det mig detsamma. Lilla morfar fick sällskap och mitt hjärta mådde allt bättre.


Lagades mat och brasan i öppna spisen tändes.
Mycket minnen kommer upp en dag som sådan och tårar fälldes. Men vi alla vet... Du har det bra, även om det varje dag värker i hjärtat av saknad. När ringer du?






Thyra vårt lilla gryn piggade upp stämningen därefter och klappar öppnades och en hel del mys. Thyra far sedan hem med far sin. Fortsatte sen kvällen framför brasan tillsammans med lite vin och spel. Fantastiskt trevligt! Själva julafton avslutas sen långt in på morgontimmarna.

Trött som en jag vet inte vad försöker jag vakna till liv inför nästa trevlighet som juldagen stod för.
Ytterligare en julafton firas hos Jenny och Magnus eftersom Jenny jobbade självaste julafton. Tack och lov bojkottade vi julmaten denna dag och bjöds på lax med gorgonzola. Mumma!
Dessutom var mormor med och eftersom hon har födelsedag dagen till är blev det ett litet firande av henne.
Kvällen avslutades inte förens runt 01.30.




Sen var det annandag jul redan. Låg hemma och skräpade när underbara syster hör av sig och frågar om man vill komma förbi. Vi handlar med mat och myser i soffan, även denna dag med vin och spel.
Snacka om att utnyttja dagarna helt och fullt med nära och kära. I love it! Det är det julen är till för, tycker jag.

Sen på tisdagen var det återigen vanlig dag, men jag var allt ledig. Aaah! Jobbade sedan onsdag och torsdag, två långa dagarn där jag stängde, det gjorde mig dock detsamma och det var dessutom grymt lite barn.Idag har jag återigen varit ledig.
Och nu så är det helg och nyår, är sen även ledig på måndagen, jobbar kort tisdag och sen ledig ons, tors, fre, lör, sön. Jomantackar. Lite ska jag väl ha med tanke på all övertid i höst... 50 timmar, vill inte säga lite det.



Ha det gott och god fortsättning. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela