En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Åter på jobbet och en skön helg har nu passerat.

Publicerad 2011-12-03 22:50:29 i Allmänt

Så, var ju tillbaka på jobbet i onsdags och det var faktiskt skönt.
Har aldrig varit hemma så länge från jobbet, ja om man bortser från semester såklart.
Kom tillbaka och alla kids var helt underbara, kramar, fantastiska ord och glada miner. det var precis som om jag hade varit borta i månader. Eller som ett barn sa," jag har saknar dig Emma, du har ju typ varit borta 200 dar". Goa unge!!!!
Dagarna har gått bra, visst hostan är ju kvar till viss del och orken är ju definitivt inte densamma men ändå skönt att få komma tillbaka och jobba. Blev ju bara tre dagar.

I fredags hade vi en mysig tjejmiddag dessutom, precis vad jag behövde. Slutade tidigt och gick faktiskt hem och la mig en stund innan dusch och fix. Träffade sedan Madde, Lisa och Emma för inhandling till kvällen.
Vi lagade middag, drack vin och hade det alldeles förträffligt. Precis det som behövs, de bästa omkring sig och en himla massa prat. Lovely!



Vitvins kokade musslor till förrätt. Mumma!
Varmrätten blev det ingen bild på men bestod av entrecote och hasselbackspotatis. Alla tiders även det.










Igår blev det  upp ganska så tidigt, frukost med syster och grodan, oooj, som jag har saknar na nu när jag varit sjuk, för att därefter åka och kika på innebandy.
Därefter åkte jag och mamma till pappa. Tände ljus och kollade till det. Skulle sen bege oss ut mot marieberg, mm så var tanken. Men så långt kom vi inte. Bilen la av precis när vi kommit ut på motorvägen, gick inte att få igång den. Jaha och där stod vi. Provade några gånger, men icke.. Ringde Linda och hon var snäll och kom som ett skott. Startkablar testades men utan resultat. Nehe? Vi bogserar väl då, nehe inte det heller..
Där stod vi i regnet och provade det mesta, kallt och jävligt var det ju dessutom. 
Vi fick lämna bilen för att sedan bärgas hem.
Så kan det gå en helt vanlig lördag.
Men idag söndag var den ännu inte hämta, utan stod glatt kvar på motorvägen. Hittade till slut det som behövdes för bogsering, vilket vi inte gjorde under gårdagen.
Så till slut fick vi bort bilen därifrån och lämnad där den ska vara.. Mmm, duktigt av tre brudar och en bil. Javisst!


Imorgon är det måndag... IGEN och nya tag för en vecka fylld med både det ena och det andra. Ska försöka ha nåt eller några samtal också. Kom ju lite efter nu när jag var sjuk.


Hoppas dessutom på positivt besked på tis. Vore ju helt fantastiskt Lisa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela