En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Sommarpratarna!

Publicerad 2011-06-21 19:40:50 i Allmänt

Är det nån mer än jag som brukar kolla på sommarpratarna på ettan..? Har ju gått förut, men missade då en del så tar igen dom nu när dom går igen.. Vissa program har man ju lyssnat på, vilket gör det ännu mer intressant.
Tittade senast i söndags tror jag att det var... Oj, vad jag kände igen mig i Mia Skäringers prat om sin pappa som så även han hade alkoholproblem.
Hur hon nästan hade avsagt sig att träffa honom då han var onykter, han var inte välkommen i det tillståndet, hur man varje gång man träffar honom tänker "har han druckit"? Man avläser varje signal, varenda liten förändring i talet, kroppsspråket, mimiken. Ja ni fattar.
Men hur hon sedan säger " ja nu är han död och jag saknar honom nåt så kopiöst mycket. Även om han inte alltid var närvarande, men nu finns han inte alls. Det är komplicerat att förklara, men så är det.
Men jag vågar prata om det och sätta ord på känslorna, och på något sätt så stöttar och hedrar jag honom".


Usch, det var nästan läskigt. Det var precis som att det var jag som satt och berättade det där...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela