En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Fotbollsfest, jobb, flytt.

Publicerad 2012-02-19 18:28:05 i Allmänt

Ja, måste väl börja med det mycket intressanta och den väldigt viktiga nyhet!
1 Mars beger jag mig härirån och tar mig an min första lägenhet. Är väl faaaan på tiden. Har under en längre tid känt att nu är det fan dags och det är mer eller mindre det enda jag gått oxh tänkt på. Näst intill på väg att ge upp efter att ha stått i kö i ååååår och knappt hört något. Min sista utväg var väl att köpa mig en lägenhet. Men nej då. När man som minst anar det så ringer det.. En lägenhet på hetig karls allé 73 A. Ja visst. Fick samtalet förra måndagen, får tag på de som bor där och kan komma redan dagen efter för att kolla på lägenheten. Meeen så ringer dom igen under tisdag fm. "hej vi har en TILL lägenhet som du kan få titta på i porten brevid", alltså 73B.
Får även tag på han som bor där och kan komma samma dag. TACK för det.
Den första var fin, men den andra var finare, ett mer fönster i vardagsrummet och att det var vissa saker som var mycker mer fräschare ovh det avgjorde mitt val. Den blev det.
Flexibel som jag är så blir inflytten redan 1 Mars eftersom han ville ut så snabbt som möjligt.

Nej, men från bitter och färdig på att ge upp till glad och redo att flytta inom en månad. Vad hände?


Så den senaste tiden har mest innehållit en hel del förberedande med att gå igenom alla grejer som sparats och inhandlats under åren (ja, faktiskt så har jag ganska mycket, men visst mycket behövs också).
Viss nedpackning har också påbörjats och soffa inhandlades i tisdags. Insåg också att en hel del saker ska inhandlas förutom möbler och husgeråd och sånt.
Ja men som till exempel, diskmedel, diskborstar, påsar, folie, kryddor, med mera med mera.Så en del har faktiskt redan inhandlas för att inte behöva köpa allt på en gång. Men en stor fördel med att ha bott hemma länge är ju att pengar har kunnats spara och jag har en del att röra mig med innan jag behöver röra mitt egna konto.


Tiden under det senaste har också upptagits av jobb, jobb och jobb. Kvällsföreläsningar hit och kvällsföreläsningar dit. Denna vecka lyckades passera fort med FULLT ös på jobbet, föreläsning i måndags 16.00-19.30. Skön dag med start 6.15? Sjukt. Stängning i onsdags och snabbt snabbt vidare till wadköping för föreläsning kl 18.00-21.00.
Skönt med en lite lugnare fredag så jag hann andras innan helgen var myyycket välkommen.
Denna helg har för övrigt varit ganska lugn, packat lite och donat. Var iväg och hälsade på morfar idag också.. Jösses vilket toppenhumör han var på. Roligt!


Hade ju också tänkt nämna lite om förra helgen då jag linda och jenny hade en så kallad fotbollskväll. Så härligt när vi har våra temafester att dom tar det på största allvar.
Dom kliver in som inga mindre än Zlatan och Helena med hel utstyrsel och allt. Linda var zlatan ikväll matchoutfit, benskydd, fotbollsskor och till och med fixat håret så som han brukar ha det.. Jenny piffade till sig som helena med perfekta hårsvallet i blond skala, fixade naglar, solbrillor och ja jag vet inte vad.
När de ringer på öppnar jag i fotbollströja, fotbollsstrumpor, visselpipa, gult kort och who´s da man spelande på spotify. Dom hade tänkt detsamma och spelade den på mobilen.. Sjuuukt roligt. Jag är extremt impad.
Kvällen bjöd på trerätters, skumpa, vin, musik och mycket skratt och prat. Vi avslutade inte förens runt 2.30.
Tackar innerligt för en fantastisk kväll och fin present.
Den kommer passa fint i nya lägenheten.







Förrätt:Rötbeta med chevréost på ruccolabädd


Varmrätt:Kycklingfilé med potatisbulle(Smördeg med pressadpotatis och ost, ihoprullad och skuren som bullar) och fetaostcreme.

Ser lite slabbigt ut för jag hade hunnit börja äta plus att fetaosten flöt ut en del när det kom mot det varma.

Efterrätt: Vit chokladmousse med passionsfrukt, hallon och jordgubbar.



Tack för en sjukt bra kväll fina systrar!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2012-02-23 11:36:14

Åh jag blir varm i hela kroppen när jag läser om flytten och att du verkar må så bra. Det är fan din tur!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela