En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

LärarLisa!

Publicerad 2012-01-15 20:01:18 i Allmänt

Söndag idag och jag har verkligen inte gjort mycket nytta.
Vad fan hände med helgen, försvann snabbare än den infann sig.
Imorgon är det måndag och det väntar en lååång vecka. Förra veckan var det smetat med barn och alla var taggade efter ledighet. MEN faktiskt gick det bra och jag tyckte det var toppen(Länge sen jag kände den glädjen på jobbet med tanke på hur tufft det varit). Vänder det nu?

I fredags slutade jag tidigt och det blev en sköön hemmadag/kväll.
Lagade mat, satt framför brasan och njöt av gott rödvin. Varför klagar man?

I lördags var vi hem för att fira Grodans 1 årsdag. Lilla hjärtat, vad fort det har gått och så stor hon har blivit. Blir helt rörd av hur mycket glädje hon ger en. Vad hade jag gjort det här året utan henne? Hon är inget "istället för" men hon kom som en glädjande bomb in i mitt liv och där är hon kvar. Glädje, glädje, glädje!
Efter kalasande på tårta och kakor i mängder var det sedan dags för examensfirande. Lisa och Sofie hade fest för att nu ha blivit färdiga lärare.
En mycket trevlig fest med god dryck, smörgåstårta och mycket trevligt folk. Hade bra givande samtal också, jag kanske skulle ta och tänka till både en och två gånger... Men alla gånger är det inte så lätt. MEN jag måste tänka på mig själv och mina känslor. Vad är bäst i slutändan?

Men avslutningsvis. GRATTIS igen bästa bästa Lisa. Du om någon är så värd det. Som jag sa till dig, det är helt sjukt att då när vi va små sa du alltid att du skulle bli lärare när du blev stor.. Det var din dröm. Och vart står du idag? 24 år och färdig lärare. Inte vilken som helst, har alltid sagt att jag skulle lätt vilja ha dig som lärare.
Jag skulle vara fullärd och skratta mig igenom livet!


Bilder kommer imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela