En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Jobb, utbildning, föreläsningar, ja jag vet inte allt..

Publicerad 2012-05-08 21:51:25 i Allmänt


Blev en mysig lunch tillsammans med Madde och Lisa i lördags med en efterföljande shoppingtur. Jag hade inga som helst tankar på att inhandla något, hmm kom hem med nya gardiner, 3 nya kläderplagg och två solbrillor.
Ja hej, jag skulle inte handla nåt.. Men brukar ju vara då man hittar saker konstigt nog.


Madde med sina gosiga bebismage!


Fina Lisa.

Efter shoppingturen var det bara hem och svira om innan jag och Marie begav oss till Carina.
Haha hon hade ingen aning att vi skulle komma och undra varför vi var ute och cykla?
Vi dundrade in med vin och snacks för att inviga hennes nya balkongmöbler. Hela kvällen/natten spenderade vi på den inglasade balkongen med mycket prat och ofantligt mycket skratt. Har en förmåga att bli så när vi umgås. :)
Vid 02 bestämde vi oss för att cykla hemåt... Men när jag kommer ut till cykeln set jag att det är punka på framhjulet.. Heja! Precis vad jag behövde kl 2 på natten. Tur jag inte hade längre hem.
Tänkte att jag ändå skulle vara duktig och sätta på lyset.. Nej då, baklyset funkade inte.. Nehe.. Nej och inte framlyset heller.. Återigen heja mig.
Nu är dock cykeln fixat och jag har lyse igen.






Avslutade helgen med att åka ut till mamma tillsammans med Linda, Chrille och Thyra. Fika och sol stod på schemat. Kvällen bjöd inte på så mycket roligare än tvättning.

Veckan har startat intensivt.
Igår ringde klockan 04.30......... Infann mig på jobbet straxt efter sex. Igentligen jobb fram till 18 men kl 17 började det en föreläsning på SCB så begav mig dit och den höll på till klockan 20. Behöver jag säga att jag var trött när jag kom hem.
Även dagen idag startade 04.30, öppning och jobb fram till 8.15 för att sedan åter cykla upp på stan och gå på kurs. Pedagogisk dokumentation fram till 12. slutar ju vanligtvis 13.00 så var ju ingen idé att åka tillbaka. Hem och lämna cykeln och handling med mamma. Marieberg, Maxi,Ö&B och blomsterlandet..
Imorgon väntar utbildning direkt på morgonen.. 8.30-12 och därefter tillbaka till jobbet för jobb fram till 17.30..
Effektivitet vill jag kalla det.
Avslutar iallafall morgondagen med att träffa Frida!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-13 11:28:53

Fin blogg:) Allt bra med dig idag?:D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela