En 25 årig glad dagisfröken!

Emma heter hon.

Återupptagning av bloggen.

Publicerad 2012-10-07 13:10:16 i Allmänt

Madde hade skrivit en kommentar och tyckte jag bloggade lite allt för sällan..
Ja, det har inte blivit så mycket av det. har tänkt ändra utseendet för tycker det har varit lite trist och alldeles för länge och sen har det bara inte blivit så.
Men nu så nu ska jag allt försöka mig på att slänga in lite inlägg då och då.
 
Så, ja vad har hänt den senaste tiden då?
Kan ju till en början meddela att klänningen till Lisas bröllop till helgen är hittad. Så skönt! Under samma runda på stan hittade jag också skorna. Så nu ska väl allt så gott som vara klart, sista kollen nu i veckan..
Alltså, hur sjukt är det inte att den stora dagen snart är här? Kommer ihåg dagen som igår då hon berättade att
2012 i oktober ska vi gifta oss..
Har varit hemma hos Ellen och umgåtts med henne och barnen över fika och timmar av prat.
Firande av Monas födelsedag och examen, grymt härligt att ses igen, har en förmåga av att gå ett tag mellan gångerna men när vi väl ses så är det som att det var igår.
God mat och dryck ihop med trevligt sällskap och prat gjorde kvällen super.
Har också spenderat en del tid med syster. Hämtat grodan på förskolan, spenderat tid ihop på stan och mat hemma hos dom, tack för att ni tar hand om mig ibland!
Har också varit en sväng i fjugesta för att kolla på innebandy. Ja det är en riktigt jävla håla, nästan lite humoristiskt att kolla runt där. Inser då att jag är en riktigt stadsmänniska.
 
Julia och Ida har också hunnit bli 1 år äldre, Julia är numer 12 år och Ida 7 år. Ojoj, vad hände med som åren?
Har spenderat ett par grymt fullspäckade veckor på jobbet med mycket barn, apt, föräldramöten, övriga möten m.m.
Känns som att det är allt detta som gjorde att min helg inte blev riktigt som jag hade tänkt mig. Fredagen blev bra då jag spenderade den med Emma på clarion, mysigt.
Blev sen en tidig kväll då ögonen inte orkade speciellt mycket. Vaknade sen upp igår med en huvudvärk från helvetet. Pallade inte att ta mig upp ur sängen och när jag väl lyckades med det så gjorde jag ett tappert försök till att sätta på kaffe utan att kräkas. Huvudet värkte så in i..... så jag blev sjukt illamående.
Jag spenderade sen dagen i soffan, sjukt ont, trött och mör i kroppen. Vad var det, jag menare efter ett glas rött ska man inte må sådär.
Var jag totalt slut?
Det var aptrist då det på kvällen vankades fest hos Frida och jag var riktigt taggad men fanns inte en chans att jag orkade. Gick och la mig kl 22 och sov sen fram till 09.00. Så behövligt och idag är huvudvärken som bortblåst. Tack och lov!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Madde

Publicerad 2012-10-07 14:09:17

Haha det är bra. Tack för inlägget men förväntar mig fler redan under nästa vecka ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela